2009-07-18

Redan 30-ars kris

Innan vi börjar med dagens ämne tänkte jag pladdra lite. Skönt.
Fanta Lemon kicks ass. Det är sjukt gott. Förstar inte varför det inte finns i Sverige.
Det regnar. Gjorde det igar ocksa, när vi var i Bordeaux. Jääättefiiin stad. Jag shoppade lite, eller jag fick tre saker av mamma. En gra sjal, ett par blaa spetstights som var skitfräcka och ett par svarta tights som man knyter ihop nedtill. Och fransmän är snygga, vet inte om jag sagt det förut, men det är värt att upprepas.
Alltsa.


Allt detta Sex and the City-knarkande har fatt mig att inse att jag har stor angest inför att fylla 30.
Ja. Jag vet att jag har ytterligare ett 15-arigt liv kvar innan jag fyller 30, men jag ser redan nu inte fram emot det. Det är da man ska ha karriär, ha hittat en partner som man förhoppningsvis ser en framtid med och helst ska man ju ha skaffat de tre stora V:na. Volvo, vovve, villa. Och kanske en unge.
Jag har ingen aning om vad jag vill jobba med. Jag är inne pa psykologi, kanske jobba med autistiska barn eller bli parterapeut. Kanske journalist, eller frilandsfotograf. Shit. Hur ska JAG ha nagon aning om vad jag vill? Kan inte nagon annan bestämma at mig?
Jag hoppas att jag hittar nagot jobb som jag verkligen brinner för, och en kille som jag älskar. Jag vill inte vara 36 ar, singel och jobba pa ICA. Det är min värsta mardröm. Jag ska aldrig lata det hända.
Nu ska vi ga ut och ga. Tjofläsk.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar