2009-07-28

Ut med er och utforska världen

Nu är vi i Essen, i Tyskland. Vi har idag ätit frukost i Frankrike, lunch i Belgien och sen middag i Tyskland. Liite coolt va. Vi åt middag på Vapiano, det verkar som att den kedjan är rätt stor här i Tyskland för det finns en i varje större stad typ. Anyway, det var najs.
Jag har haft jättemycket huvudvärk på sistone. Hoppas jag inte behöver glasögon. Jag ser rätt bra ut i glasögon, men det blir så jobbigt. Och min bror är taskig för han ba "Ah om hon har glasögon så går det boooort! Ba *puttar bort* NÄSTAA!!". Fast han skojade men ändå. Är det så? Va? VA? Jag tycker det är snyggt med glasögon, på killar. Eller det beror ju på. Shit vad jag svamlar.
Det jag ville med det här inlägget var att pusha alla där ute till att om ni får barn någon gång eller redan har barn så borde ni fytta utomlands några år med dom, om ni får möjlighet. Det gav mig så mycket. Man får nya perspektiv, kanske lär sig ett nytt språk och blir socialt kompetent på ett helt annat sätt. Man blir stimulerad av alla nya miljöer att ta in, lär sig om en annan kultur, det finns så mycket fördelar. Jag hade turen att flytta till Belgien när jag var åtta, och kom hem när jag var tolv. Under den tiden hade mina kompisar börjat bli fjortisar, viljet jag slapp. Jag bytte då skola också och fick nya vänner, och sen en gång till vilket ledde till ännu fler möten. Även det gör att man utmanas på nya sätt, så om ni inte kan flytta utomlands så kan ni sätta barnen i en annan skola. Jag menar inte att säga åt er hur ni ska uppfostra era barn, jag tipsar bara. Det är nämligen något jag kommer försöka göra.
OMG ALICE I UNDERLANDET KOMMER UT I NY VERSION REGISSERAD AV TIM BURTON MED JOHNNY DEPP SOM HATT-KILLEN! MÅSTE SEEEEE, dreggel.

Imorgon sover vi i Danmark, kommer till Sverige i övermorgon. Kan knappt vänta! Ska köpa kläder då och se på Harry potter 6. Fan vad jag byter ämne för ofta, förlåt. Godnatt.

/inkzor

1 kommentar:

  1. Åh, din bror har fel, glasögon är dösnyggt! Du skulle vara så fin i det, iih. Skulle se ut som en sexig sekreterare ju! Men jag tror inte det är något fel på din syn, du hade nog märkt det, tror jag.

    Det om att man ska flytta utomlands är så rätt! Det ger mer än man tror. Jag har aldrig gjort det men jag reste otroligt mycket, och vi stannade på alla ställen i ca en månad så jag tog ändå in ganska mycket därifrån. Det är skitcoolt.

    ALICE I UNDERLANDET ÅÅÅÅH!
    Puss på dig sötnos, i miss you! <3
    Din Såååni!

    SvaraRadera