2010-04-17

Min gårdag bestod av det här:

Efter att jag klarat av en skoldag utan att ramla och vara för påträngande, och haft idrott-SO-svenska-lunch-engelska och ljudteknik, så drog jag och Jonas hem till Anton. Anton har ett fint hus med många våningar och minst en akustisk gitarr i varje rum, ett rött kök och ett "brunt" rum och en svart katt och en blå soffa. Det finns ingen som kan få mig att skratta som Anton, och Jonas och Anton tillsammans är en farlig kombination. Med andra ord hade jag väldigt roligt. Tänkte att jag skulle introducera dom för er, här är Anton och Jonas:

"hej vi är snygga". Fast nu har anton längre hår och Jonas har kortare hår..

Sen åkte jag hem till Emilia och var med henne och resten av Kulturamatjejerna. Vi gick till Thaikiosken vid Sofiakyrkan, köpte mat och gick tillbaka till Emilia och åt och hade det jättemysigt med tända ljus och jag förundrades över att månen rörde på sig sakta men säkert och att stjärnan under månen sänkte sig under hustaken också sakta men säkert. Varför flyttade stjärnan på siiig? Kanske var en satellit, som Lisa föreslog. Hon är smart. Och Emilia är gudinna på att måla och Sigrid och Josse är bäst på att dansa och Pauline är snygg och smart som få.
Jag åkte sedan hem, satt på bussen och tänkte på hur vi ungdomar är ganska speciella och sen somnade jag vid tolv.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar