2010-04-23

Our milkshakes brings all the boys to our yard



Jag och Kusin Ebba. Vi är alltså släkt.

Shoppat har jag gjort, hela dagen. Sjukanmälde mig. Jag är sjuk, men man offrar sig för sin kusin som bor i Strömstad, kommer till Stockholm och för en gångs skull kan köpa kläder som inte 90% av ens kompisar också kommer äga inom en vecka. Hon hittade, BLAND MYCKET ANNAT, en jättefin klänning på Fröken Söt. Jag har också handlat. En hatt, lite underkläder, en fin tofs, solglasögon, ögonskugga, ett linne.. Tror det var allt. Fina grejer. Försöker göra sommar så smått.

Jag blev utskälld av en glassgubbe. Jag sa att jag ville ha två kulor i en strut, han tar fram en bägare och börjar skopa upp och frågar igen vilken smak jag ville ha. "Ja, alltså, hallon och choklad.. i en strut."
"Shååklat och challon?" (han var utländsk)
"Ja, det ja, i en strut.."
Han fortsätter skopa upp i bägare.
"Jag ville ha en strut." sa jag till slut.
"NEJ JAG FRÅGADE FEM GÅNGER DO SA BEGARE!!"
"Nej, det gjorde jag inte."
".. Hon sa faktiskt strut.", inflikade min kusin.
Varpå han skopar ur bägaren och kastar iväg den över hela rummet och lackar ARN.
"JO DO SA BEGARE DET BLIR 30 KRONOR TAK HEI!!!11"

Kunden har alltid rätt. Är det svårt eller?

Hann också med att kliva i hundskit. På plattan. Alltså. Vem plockar inte upp efter sin hund på fööking plattan? Vad är det för fasoner? Skärpning, säger tant Ingrid. Var ändå en värd dag. Det var soligt och vårigt och världen var fin.

Dagens ord: Värt. Har sagt det hela tiden. Lägggg aaaavvvff, Ingrid.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar