2010-04-01

So long, farewell

Det var barn som lekte vid bäcken idag och jag blev avundsjuk. Dom gjorde flottar av små barkbitar och annat sånt där kul som jag är för upptagen för att göra.

Nu är det förmodligen sista gången jag bloggar ordentligt innan jag åker till USA, vi får se om jag lyckas blogga något när jag är där. Kanske det, kanske. Jag hoppas att ni alla får en underbar påsk och att ni äter såna GIGANTISKA MÄNGDER godis så att ni går upp fyra kilo och får fyra hål i tänderna. Det är mitt mål.

Dagens ord: Tja då. Istället för "Hej då". Hörs oftast av personer av det manliga könet mellan åldrarna 8-17. Fulaste avslutningsfrasen någonsin. Alla är bättre, ja, till och med "tjofräs".

Alla lägger säkert upp bilder på kycklingar nu.
Därför lägger jag upp en bild på en fisk.
... Fisken från Pinocchio, faktiskt. (fisktiskt, hoho)

"Tja då"

/inkzor

3 kommentarer:

  1. Jag minns när din pappa och jag lekte med barkbåtar på vägen ner mot vårt sommarställe i Vettershaga. Där blev det alltid en liten bäck i snösmältningen. Oj, vilken nostalgikick jag fick nu! Det var verkligen jättemysigt! Ha en trevlig resa till USA! Kul att hela familjen ska åka dit. Själv ska jag njuta av sol i påsk och kanske äta en liten godisbit! Påskkram på dig från faster Elisabet

    SvaraRadera
  2. vad är det för fel på tjofräs nu då? var det där en pik mot mig!!!????

    SvaraRadera
  3. Hoppas du far en underbar pask, faster! Kram

    Hahaha, soffteee!! Nejnej, inget fel pa tjofras.. Det har charm! Fast det e nog bara for att du sager det, du far allt att bli charmigt. ;)

    SvaraRadera