2010-04-11

Mina strumpbyxor har cancer

Ja, för jag lagade nyss ett hål, som dessa innehaDEm med nagellack och när det torkade blev det typ svart mot den vinröda färgen så det ser ut som hudcancer. Men det är ju inget att skojja om. Så skojja inte om mina strumpbyxor när jag har på mig dom imorgon.

Jag hittade nyss en vit kjol som jag letat efter jättelänge. Den låg gömd bakom en utdragsbar byrålåda i min garderob, bland andra förlorade ting.. som inte var lika mycket värda, men min KJOL! Min vita, fina, fluffiga, blommiga kjol. Åh. Lyckan. Satt på golvet med kjolen i min famn i ungefär två minuter och upprepade sakta "Min kjol.. min kjol.... åh, min kjol."

Imorse tittade jag ut genom fönstret för att se på det fina vädret som utlovats, men möttes av grå himmel och grå mark. Efter en tid utomlands, med en annan värld och en annan himmel, kom jag på mig själv med att tänka: "Hm. Är det här det som kallas för fint väder i Sverige? Det kanske är det. Jo så måste det vara. Det är finare i Washington, där är det varmt."
Och jag accepterade det faktiskt i typ tio minuter tills jag frågade mamma om det här verkligen var fint väder varpå hon sa "Nej, det är ett jävla skit väder." Jet-lag-rid strikes again.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar