2009-09-29

Ett keligt inlägg med finess

Jag är dålig på att ta tag i saker. Jag önskar att jag hade mer självdisciplin. Som nu, till exempel. Jag skriver blogg istället för att göra matte. Jag gör de saker som behöver göras innan jag tar tag i det som verkligen behövs göras. Jag har städat mitt rum lite, kollat bloggar, valt kläder inför morgondagen, men matteboken är fortfarande oöppnad. Jag har bara varit hemma i en halvtimme, i och för sig, men fasiken om jag sitter här två timmar senare och fortfarande inte har räknat något. Då blir jag besviken på mig själv.

Jag älskar ord. Jag kan bli så sjukt lycklig när jag upptäcker ett nytt ord som jag kan lägga till i min oääändliga ordlista. Jag blir ännu lyckligare när jag får in rätt ord på rätt tillfälle så det blir sådär otroligt klockrent att man bara smäller av. I huvudet springer jag i mål inför tusentals personer och får ett regn av blommor över mig samtidigt som jag gör en perfekt segerdans på toppen av allt.
Några ord som är aktuella i min vardag för tillfället, indelade i kategorier:

Jag gillar att säga

Charmigt, graciöst, attans, vackert
Jag vill säga mer
Finess, keligt
Jag vill säga mindre
Fett, fan

Jag borde börja skriva "Dagens Ord" eller något, om jag har ett. Ett jävligt bra ord, helt enkelt.
Se, nu gick tjugo minuter. Hejdå säger jag bara.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar