2009-09-04

Ostbågar vs Håkan

Jag är kluven. Håkan spelar ju på grönan ikväll, och jäähäättemånga i min bekantskapskrets ska dit. Jag vill ju också. Men nu är jag hemma, och det tar en timme för mig in till stan. De billiga inträdesbiljetterna slutar säljas vid sex, vilket jag inte hinner till, och efter det kostar inträdet 140 spänn. 140 spänn är typ det jag har att leva på till nästa barnbidrag, förfan. Så om jag inte får bidrag av föräldrarna så stannar jag hemma ikväll. Jag är typ sjuk, men inte så farligt. Mest av allt är jag trött och lite ledsen. Fett otaggad på att gå på värsta konserten, men jag har ju aldrig sett håkan live och hans musik är ju bra. Fan vad jobbigt.
Åååh. Jag skulle bara vilja ligga hemma på soffan och kolla på den nya Harry Potter-filmen och tänka att det är så synd om mig samtidigt som jag slickar av ostbåge-pulvret som klistrat sig fast på mina fingrar.

Och för övrigt är jag dum i huvudet som övertolkar allt till det bättre hela jävla tiden. Falska förhoppningar är min grej.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar