2009-09-25

Sorry I'm late

Jag har ännu en fullspäckad helg framför mig. Ikväll är det spelning i kryptan, imorgon ska jag träffa en kompis och på söndag är det nollning och insparksfest på kvällen. Jag kan ju inte neka att det är kul, för en gångs skull har jag ett liv. Yay! Kom hem åtta igår, och har gjort det rätt många gånger nu. Förut var jag en hemmagris, nu längtar jag till skolan. Livet leker. Har dock matteprov på onsdag, en bok att läsa ut och sedan recensera snarast plus två inlämningar till fredag så det är inte en dans på rosor.

Jag är arg på alla lärare. Jag kan inte längre använda ordet "respekt". Otalade lektioner har avbrutits av gormande lärare som fått nog av allt pratande, det följs av en lång föreläsning som ofta tar tio minuter. Allt detta tjat om respekt. "Ni måste respektera mig som lärare, för jag respekterar er och det är så det ska vara!!111 Ömsesidig respekt!! Ni måste lyssna på mig när jag pratar! Jag blir galen och jag TAPPAR RÖSTEN OM JAG MÅSTE SKRIKA HELA TIDENNNN!!"
Fullständig stämningsdödare, enligt mig.
Vissa lärare är bra på att förtjäna "respekt". Jag vet inte riktigt vad det handlar om, det är svårt att sätta fingret på, men det är definitivt inte bara respekt. Det handlar mycket om rösten. Om någon har en gäll och pipig röst så orkar man liksom inte lyssna, det handlar om att ha pondus i rösten. Man kan inte heller ta för allvarligt på allting. Att förbjuda prat är ju bara en dödsdom, man gör uppror.
I alla fall, så fort jag tänker säga respekt så hugger det till i hjärtat. Det är hemskt. Ni har förstört ett bra ord. Tack så jävla mycket. Vad ska jag säga nu? "Det känns inte som att du tar mig på allvar"? Vadfan liksom.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar