2009-09-17

Först gjorde jag det, sen kom jag dit, då tyckte jag så - inlägg

Nu har jag kommit hem.
(Paus för att ta av 300 armband från min vrist, de klirrar för mycket.)
Var på improvisationsteater med klassen, typ lektion. Estetisk Orientering. Det var kul. Grejen är ju att dom improviserar två timmar i sträck och gör en massa scener, utan att ha något manus what so ever. Jag gillade dock inte skådisarna så mycket, två killar, och jag kunde inte riktigt slappna av och njuta för jag har själv spelat improvisationsteater och man blir så jevla stressad när man inte kom på något. Satt typ och tänkte "Kom igen, ja, ny grej nu, haha det var kul, amen fortsätt på det, nej skit i det.". Och så vidare.

Igår var jag hemma från skolan. Var sjuk, och hade dessutom en tandläkartid. Det gick bra. Fick två klistermärken. ZOOOM. En kanin och en LSD-flodhäst som var rosa, båda var såna med plastögon som man kan skaka på i oändlighet. Nej, man tröttnar aldrig på att se de svarta pupillerna rulla omkring i ren glädje.
Sen bakade jag bröd. Vitt bröd med lite sirap i, det blev naiz assow. Ja, jag vet vad ni tänker. "Ingen vill äta ditt bröd om du stått och snorat i det, sjuka jävel." Men jag tvättade faktiskt händerna och så stod jag ju inte och nös i brödet. Dessutom dör bakterier av värme. Jag var på yoga med mamma på eftermiddagen också. Jag är fett effektiv.

Efter skolan idag träffade jag Lisa och Sigrid. Vi gick och kollade på en kappa till mig som jag lagt undan, som för övrigt är min nu. Den är schnyck. Sen fikade vi. Jag åt en väldigt kladdig kladdkaka, som smakade kaffe i en tugga. En tugga bara. Inte gott. Tänk om världens kaffeodlingar skulle utplånas? Världen skulle stanna av. Alla koffeinberoende skulle börja kräla på marken i ren misär. Suckkerrrsss. Te ska man dricka.

Nu är jag så trött så trött. Sova. Upp till idrotten imorgon som börjar åtta, fan, borde packa min väska. Ge mig styrka. Det är väl okej att blogga om lite tråkiga saker ibland? Jag menar, kan inte vara rolig hela tiden. Hoppas ni inte överger mig bara.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar