2009-09-08

Toalettlur

Jag mår inte bra. Jag har varit sådär lagom förkyld i en vecka nu och det är inte kul. För sjuk för att orka prestera 100%, för frisk för att vara hemma. Egentligen borde jag nog vara hemma, åtminstone en dag, men jag vill ju inte det. Vi kommer i alla fall vara lediga måndag och tisdag nästa vecka, vilket är naajs. Då kan man vila.. Eller inte (festfestfest?).
Jag somnade i skolan vid två tillfällen idag. Det första var då jag låg i soffan och läste boken "Populärmusik från Vittula", som just nu är väldigt tråkig. Jag somnade. Jag låg blundandes och tänkte på alla ljud omkring mig och försökte identifiera dem istället för att de skulle var ett brus i bakgrunden. Hörde metal-musik, störiga tjejer som pratade om mössor, knatter från datorerna bakom mig, med mera. Sen minns jag inte mer, bara att Jesper kom och väckte mig genom ett "Inte sova!!" en halv centimeter från mitt öra.
Den andra gången var när jag gick in på toaletten för att kolla mig i spegeln. Sen fällde jag ner toalettlocket och satte mig på det. Upptäckte att det var rätt skönt att sitta där eftersom ingen kom och störde, så jag böjde mig fram och la kinden på toalettrullehållaren. Vilken underlig syn det måste ha varit, tur att ingen såg. Jag väcktes av att någon skrek precis utanför toan.

Klockan åtta ikväll ska jag titta på Harry Potter, om allt går som planerat. Fram tills dess ska jag ha skrivit ännu ett kort blogginlägg som jag har på lur, ha varit lite social på msn med vänner, valt ut kläder för morgondagen och även övat på mig franskaläxa.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar