2009-09-01

En blå finne..?

Jag har nu ett pluskort! Äntligen slipper jag denna ständiga stress över remsor och dylikt när man ska åka till stan på helger eller hem sent på kvällen. Så NAIZ. Tack papi. Jag har även kirrat biljett till Regina Spektors konsert i december, it will be awesuummm! Nu behöver jag bara en höstjacka, och helst en tjocktröja.. För tillfället. Snart kommer ju hela den här skiten med vantar, mössa och halsduk. Suck. Men det får bli i november. Jag har sett två reklamer inför julen redan, det gör mig förbannad. Det är knappt september än.
Jag har en fet finne till vänster om min näsa.. Om man ser det från mitt håll, annars blir den ju till höger. Eh. Fast det ska man egentligen inte säga för folk märker oftast inte det ändå, om man sminkar över den och så. Eftersom den är väldigt röd så provade jag att sätta på lite blå ögonskugga på den och sen concealer (hudfärgat, krämigt smink som, observera, ska dölja ojämnheter) över. Det har jag hört att man ska göra på röda finnar för att få färgen mer neutral. Det gick inte bra. Du kan ju tänka dig, finnen blev helt blå istället. Om man kollar på en röd finne så kollar man säkert dubbelt så mycket på en blå, så därför tvättade jag bort allt och satte på min vanliga concealer istället.
Intressant jag är, tänkte jag för mig själv.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar