2009-09-09

Observeraren

Jag tänker ofta på egendomliga drag hos folk. Jag kommer ihåg dem lättare då. Om min kära mor frågar om jag minns någon random person som varit hemma hos oss och säger deras namn kan jag helt plötsligt tänka på en ticks som personen har för sig, en parfym, kanske några speciella glasögon som den hade på sig eller varför inte ett speciellt skratt?
Jag älskar att titta på hur folk ser ut när de betraktar saker. Det är så kul när man ser hur en person små-skrattar med några som egentligen inte har tagit in personen i konversationen. Hur den först kollar på personen som pratar, sen den andra, sen sprider sig långsamt ett leende på läpparna för den fattar att snart kommer det en punch-line och sen spricker den ut i ett leende och kanske kluckar lite för sig själv.
Jag älskar också att titta på ögonfärger. Man tänker inte på dem ibland egentligen, och när man tittar noga kan man se den vackraste blå färgen eller den skummaste mixen mellan grått och grönt.

Jag kan inte göra det på mig själv. Jag vet inte vad folk kommer ihåg när folk ser mig, om jag har ticks eller något sånt. Jag har fått höra av folk att jag är lång, och att jag är blond. Det förstår jag.. Är jag egendomlig på något sätt?

Jag undrar också hur man bjuder ut någon, för det har jag aldrig gjort förut. Jag kan inte. Tror jag.

Seså, svara på mina frågor. Jag vet att ni kan.

/inkzor

2 kommentarer:

  1. Jag minns att det första jag tänkte på var sättet du pratade. Du pratar vuxet, inte som alla andra 14 åringar, vilket är jättebra(just då, första gången vi träffades var du 14). Jag önskar jag kunde komma på nåt mer, men jag är så dålig på sånt här. =[

    <3 / Sonia

    SvaraRadera
  2. det första jag tänkte på när jag träffade dig var att du var så blond och verkade så mogen, haha.

    vad kommer man ihåg hos mig? :(

    SvaraRadera