2009-09-07

Fyllot och Mohammed the Rapist

Idag hade jag kör på Kulturama efter skolan. Det var så kul att återse skolan och träffa ett par gamla lärare igen. Man fick ju lite tårar i ögat.
Efter det gick jag och Matilda och åt middag på Max, fint ska det vara. Det var asmysigt. Hon är så skön, den pinglan. Sen åkte vi till slussen och satte oss ner på en bänk varpå ett glatt fyllo kom och satte sig bredvid oss och konverserade. Började sjunga och sa att han var en rockmusiker som aldrig klarat sig i branschen och att han skrev låtar åt folk istället. Han var ledsen för att man inte får vara full när man uppträder på sen, och påstod att han behövde dricka för att bli nykter. Sen sa han att de kommer döda oss. Matilda och jag ba "Vilka..?".
"Jomen Reinfeldt och dom, dom kommer döda er ungdomar. Akta er för dom. Polisen skickas på oss men de borde skickas på de riktiga skurkarna, som Reinfeldt. Jag är vänster men man vet ju inte vilka man ska ta, Ohly eller Maria. Och Mona bara pratar och pratar och kan ingenting."
Jag tyckte det var ett mycket rart och förvånansvärt politiskt insatt fyllo, och sa artigt att han borde ta hand om sig och sen gick vi.

Åh, sitter och räknar matte nu. Matteböcker kan vara roliga ibland. En gammal favorit är när de döper karaktärerna i ett mattetal för Fatima eller Mohammed bara för att verka som att de är för jämlikhet och sånt. Förgyller mattelektionerna. Måste bara ta en bit ur Sonias och min konversation på msn. Hon är så jävla härlig ibland.

Flickan = Jag
Zymbaline = Sonia

Flickan säger:
när de kallar vissa personer i talen för mohammed och ahmed för att inte verka rasistiska
Zymbaline - Light my Candle säger:
Jaaaa
Flickan säger:
då ba
Flickan säger:
okej
Zymbaline - Light my Candle säger:
sånt där är så töntigt
Flickan säger:
"mohammed och lisa skulle åka bil.."
Flickan säger:
man ba NO rapist
Flickan säger:
eller jag tänker så =(
Zymbaline - Light my Candle säger:
ELLER HUR HAHAHAHA. XD
Zymbaline - Light my Candle säger:
Jag med!!!
Zymbaline - Light my Candle säger:
Och jag har inte ens svenskt ursprung.
Flickan säger:
Hahaha :' D
Zymbaline - Light my Candle säger:
Men det är omöjlgit att tänka "åh trevligt"
Flickan säger:
hahaha
Zymbaline - Light my Candle säger:
XD
Flickan säger:
HAHAHHAHA
Flickan säger:
><
Zymbaline - Light my Candle säger:
XD
Flickan säger:
vad gulligt
Flickan säger:
"alfred och lisa åker bil", läste sonia. "Åh vad trevligt, tänkte hon sen."
Zymbaline - Light my Candle säger:
HAHAHAH
Flickan säger:
"Mohammed och Lisa åker bil", läste sonia. "AAAH rapist akta dig lisa", tänkte hon sen
Flickan säger:
men det är ju fan så
Zymbaline - Light my Candle säger:
XD SÅ SANT
Flickan säger:
hahaha ><

En annan grej som jag tyckte var jävligt konstig nu var att man fick ett recept för fyra pers och hur stor mängd det var av ingredienserna i det, sen skulle man räkna ut hur receptet skulle se ut om det var för
a) 3 pers
b) 5 pers
Jag delade allt på fyra så jag fick receptet för 1 person, sen gångrade jag det med tre/fem och fick fram den exakta mängden. Men i facit började den flumma totalt och ba: "Lite salt och ett kryddmått peppar (som det var i receptet för fyra pers, hade inte räknat på det) förändrar inte smaken så mycket, man kan salta och peppra maten i efterhand. Alltså. What? EXAKT MÄNGD, tack. Vi snackar matte här, inte kryddningsteknik i matlagning.

Nu tänkte jag gå och lägga mig. Som alltid så hade jag och pappa den här konversationen nyss:
"INGRIIID??"
"Jaa....", svarade jag
"Gå och lägga dig!?"
"För förutsägbart.."

Godnatt på er.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar