2009-09-13

Konsten att försätta sig i depression

Jag har inga planer för idag, så därför känns det ganska passande att sitta här hemma och öva på moll-skalor vid pianot. Det konstiga var att jag vaknade jättetidigt imorse och kände mig jättetaggad på att göra saker så jag duschade, åt frukost och klädde på mig. Var klar vid tio. Sen.. satte jag mig ner.
Det är väl det att jag har massa saker som jag kan göra, men bara en sak som jag egentligen vill. Det jag vill kommer inte att hända, så jag får skylla mig själv. Muntert.

Igår avlyssnade jag en 11-årig killes kärleksförklaring till en tjej via telefon. Han satt på bussen och pratade på om att han skulle bryta sin hand för henne, att han skulle gå genom eld och vatten för henne. Fast det där med eld och vatten ångrade han sig om och sa att han bara skojjade. Han radade upp massa bra egenskaper hos henne och upprepade hela tiden att hon var "så jäävla fin" och att han gillade henne skitmycket. Sen slutade det med att han ba "Jaha.. Så du gillar "Lucky"? Aha.. Ja men om du gillar honom så ska du ju bli tillsammans med honom! Jag vill bara att du ska vara lycklig ju...". Jag ba NOOOOO, jävla bitch-tjej. Fast sen började han hoppa runt i bussen och skrek att han var en apa medans hans kompisar garvade jättemycket, så jag tror inte att han var värsta kapet.

Nu ska jag försätta mig i dvala och låta den här dagen sippra ut mellan mina fingrar... Om jag inte gör något åt det, vi får se.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar