2009-09-15

IRRITERANDE

Igår var jag med Jeppson och Jonas hemma hos Jeppson och pluggade franska. Dom är gifta, yesyes. Men det är okej. När vi var ute och traskade i Stureby hittade jag en lång remsa med klistermärken på. De är helt lovely.
Det står "Irriterande" under. Fattar du vilka problemlösare de här är? Om man inte orkar med någon människa så kan man bara trycka en i pannan på den och gå därifrån. Jag har till exempel satt en på min brors dörr. Bra tycker jag. Ett problem är dock att dom här klistermärkena nog kommer att ta slut inom en vecka eftersom jag har en tendens att stöta på irriterande personer/saker överallt. Som jag, jag är irriterande. Se ovan.

Efter pluggandet drog vi in till stan och såg Inglorious Basterds med Matilda, Sagah, Douglas, Anton och Moa. Det var mys. Filmen var rätt klockren faktiskt, lite seg ibland och lite för mycket blod och sånt. Jag är en mes så jag gnydde och drog jackan över huvudet när någon stackare fick halsen avskuren, medans jag såg att både Jonas och Jeppson fortsatte kolla med fascinerande blick. Helt oberörda. Fattar inte hur de kan sånt.
Mitt favoritcitat var Fuck a Duck, som någon i Basterds sa när de reagerade förvånat på något. Jag började asgarva, ingen fattade någonting. Linus skulle förstått, tänkte jag då.
Det var synd bara att den slutade så sent, typ halv tolv. Vi hann inte umgås något efteråt, min mor vill nämligen inte att jag ränner omkring på stan om kvällarna.

Jag sov över hos Matilda inatt. De håller på med stambyten i hennes lägenhetshus, och imorse väcktes jag av att en byggarbetare i lägenheten drog en snorloska djupt ur halsen och spottade den någonstans som jag inte vill veta. De fick tydligen gå in i lägenheten bara sådär och börja jobba. De borrade och stod i. Matilda sov djupt.
Nu ska jag gå och kolla på Extreme Home Makeover när de skriker "MOOVE THAET BUUEEESS". Det är det enda jag står ut med, orkar inte kolla på det i början när de whinear sönder om hur deras son hamnat i rullstol eller hur deras hus blåste bort. Man orkar inte lyssna på sånt, okej?

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar