2010-01-31

Hormoner och drömmar

Igår var Sigrid, Josefina, Clara och Minna här. Vi åt tjejmiddag. Jag var jätteambitiös och gjorde soppa med chevre-mackor med honung och basilika på och sallad till det. Jag tycker det är jättekul att laga mat. Kommer säkert bli en sån kvinna som bjuder hem par på middag varje fredag, dricker vitt vin och serverar någon konstig pastarätt. Inte mig emot. Efter det kollade vi på Men in black 2, haha det ägde. Älskar den talande mopsen. Barndom på den filmen, kollade på den jätteofta när jag var typ åtta och bodde i Belgien. Haha, Belgien förresten. Så jävla random land att ha bott i. Sen drack vi te framför öppen brasa i mitt vardagsrum och drömde om Paris, London, festivaler och förälskelser fram till två på natten. Jag älskar verkligen dom här tjejerna, utan dom hade allt varit så mycket tråkigare.

Jag såg även en gammal klasskompis på bussen typ igår. Vi gick på dagis tillsammans, sen även förskolan och ettan. Tror inte han kände igen mig, tog mig ett tag att känna igen honom själv. Inte för att jag pratade med honom, men ändå. Jag tycker att det är så sjukt intressant att se den personen folk utvecklats till. Speciellt pojkar som kommer in i tonåren. Helt plötsligt så växer det fram värsta axlarna, käkbenen blir större och röstens förvandling är ju sanslös. Det är så galet med hormoner. Den lilla pojken som jag gick i samma klass med förut var ju riktigt snygg nu. Fast hans ögon var sorgsnare. Nej, jag tänker inte säga vad han heter. Men det är synd att vi inte har kontakt för jag minns honom som intressant.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar