2010-01-21

Illusionen


Jag mår, förmodligen som många andra i den här bittra månaden, egentligen inte så bra. Jag känner mig fet som sagt, ful, dålig, otillräcklig, ofulländad, icke åtråvärd. Fel. Bara blä på allt och att jag känner så för jag har liksom som standard att jag har rätt bra förtroende för mig själv. Det blir som en chock och rätt utmattande att plötsligt känna att man hela tiden är dålig och hade kunnat göra saker bättre. Det ligger dock något i att jag känner mig snygg när jag vet att någon annan tycker att jag är snygg, för annars betyder ju mitt utseende INGENTING!!11 Det är ett jävla skämt. Hela mitt självförtroende är en illusion, ett jävla skämt som sagt.

Börja inte räkna kalorier, gott folk, det är farligt. Jag gjorde det på McDonalds i förrgår när jag läste hur många kalorier det var i cheeseburgare och hur många kalorier man ska få i sig per dag. Man får kris med sig själv och vill dö direkt när man inser ungefär hur mycket kalorier man fått i sig.

Vissa människor i min närhet som jag vill bli bättre vänner med verkar inte vilja lägga ner den tiden på mig. När man liksom tror att man har hittat någon man har fått bra kontakt med så ba nehe. Jag orkar inte kämpa, vilket är synd.

Klart det finns saker jag känner som jag inte skriver här. Allt bottnar bara i osäkerhet så det är väl det jag kan säga.

Snälla, ta inte det här inlägget på fel sätt. Jag är trött och mår säkert jättebra egentligen. Imorgon kommer jag undra vadfan det var jag menade. Men jag behöver skriva ner sånt här för det är skönt för mig. (ååååh, mmmmh, aaaahhhih.. är det skönt för dig med..?)
Så nej, ring inte soc-tanter och köp inte knark som ni ska ge mig i present. Man vet inte vad folk ser som hjälp?

Funderar på att ta en sån där kväll imorgon då jag låser in mig på mitt rum och reder ut saker med mig själv, och tar hand om mig själv. Det var längesen jag spenderade en kväll med bara mig.



Dagens ord: Språk liksom, bokstäver. ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÅÄÖ. Jag har alltid vara noga med W i alfabetet. DET FINNS OCKSÅ!!!!
Det där lilla skapar allt. Hur mycket är det egentligen, en halv radjävel?

Godnatt, mina föräldrar kommer skälla på mig om jag inte går och lägger mig nu.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar