2010-01-12

Tacos

Lite allmänt då. Jag har gröna naglar och åt tacos till middag. De hör inte ihop egentligen, bara genom att båda är bra.
Jag överskattar alltid tortilla-bröds kapacitet. Trycker alltid i hur mycket som helst, för jag brukar bara äta en tortilla, och förväntar mig att det ska gå och stänga men istället så väller det över och ner på min tröja. Jag rycks med i stämningen, typ "OMMNOMNOM TACCKKOSSSS!!!" *häller i tre liter sallad i bara farten för isbergssallad är så jävla gott*..

Sen sitter jag där och tittar på sörjan i mitt knä med skräckblandad förvåning i ett par minuter och försöker först inse vadfan det var som just hände och sedan försöker jag få bort det i mitt knä med ren tankekraft. När det inte funkar blir jag ledsen och det som skulle vara en så lyckad middag med tanke på maträtten blev en besvikelse.. Sen går jag och hänger mig själv med tandtråd. Någon smart människa borde uppfinna något att hålla ihop en tortilla-rulle med, så man kan tvinga fanskapet att lyda. Eller är det det som kallas snöre?

Dagens ord: Jos. Stavar vi svenskar verkligen denna frukthaltiga dryck på det viset? Såg det på en förpackning.. Jag trodde alltid att vi var mogna nog att skriva juice?
Kollade upp det på nätet.
Svenskt uppslagsord
juice el. jos juicen juicer subst.

råsaft från frukt el. grönsaker

Engelsk översättning
juice
Tydligen inte. NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!


/inkzor

2 kommentarer:

  1. DET ÄR INTE OKEJ ATT SKRIVA JOS

    SvaraRadera
  2. Jag hatar att vissa skriver jos. Det funkar dessutom inte på gotländska. Be mig säga det nån gång. Inte låter det som "juice" i alla fall.

    Nu ska jag gå och äta lite bejkånn. Tjo!

    SvaraRadera