2010-01-19

Långt men sjukt bra

Jag har fått min första hat-kommentar, titta bara på inlägget Ny Vinkel. Jag är lite stolt. Lite tråkigt också att några av mina läsare tydligen inte förstår min ironi.. Hahaha!


Tror det är lite Kissie-poäng på att förolämpa sina läsare också, så jag visslar och kör på.

Dagens fail: Jesper failade idag. Med nya, teknologiska iPods kan man byta till en slumpmässig låt genom att skaka på den. Jesper skulle styla och höll på med detta med sin nya iPod touch, varpå den flyger iväg, ut ur fodralet. Jag började garva så jävla hårt, skadeglädje for the winzor. Typ dubbel glädje, man blev glad för att man gillar skadeglädje för sånt är kul men man blev även glad för att man inte förväntade sig det.

Dagens win: För att fortsätta på ord så diskuterade vi idag på musikteorin hur ordet parallell stavas i samband med att vår lärare började prata om parallelltonarter. Jag insisterade ju såklart på att parallell stavas med dubbel-L. Parallell är liksom ett av mina favoritord just av den anledningen. Gruppen började då protestera och hävdade att parallell minsann stavas "paralell" med ett L först och sedan dubbel-L. Det stod till och med "paralelltonart" i häftet, som faktiskt är skrivet av rytmuslärare.
Vem blev nedröstad? Jag
Vem hade rätt? Jag

Vänder mig till:
  • National Encyklopedin - Parallell: som har exakt samma riktning (som en viss (annan) linje, ett plan). Står även ordet parallelltonart som benämns som endera av två tonarter med samma antal och slag av förtecken, t. ex C-dur och A-moll.
  • Wikipedia - http://sv.wikipedia.org/wiki/Parallell (DET STÅR JU TILL OCH MED PARALLELLTONART SOM EN KATEGORI!!!)


.....vem hade fel? Dom. Om ni tror att jag kommer gå dit nästa gång och förklara utförligt varför dom hade fel så tror ni inte fel.. Vänta va?

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar