2010-09-03

Inte så jävla latcho idag.

Jag sitter i köket och äter en avocado som avslut på min lunch. Jag gillar inte direkt avocado, men jag ogillar det inte heller. Det är väl bra för och sånt så det är bara att köra på med salt typ. Jag slutade vid tio i tolv och hade glömt mobilen hemma så det var bara att pallra sig hem i hösten. Utanför blåser det så det knarrar i tallarna likt gamla trägolv. Min vit-blonda, långa lugg och jag har problem att samexistera under sådana förhållanden, men det löser sig med att mitt engagemang i att få den på plats sinar och jag fortsätter min vandring från bussen med ett hår som flyger lite som det vill. Eftersom jag skulle kunna gå vägen i sömnen så behöver jag inte direkt se mer än två decimeter framför mig för att veta var jag befinner mig..

Just nu skulle jag kunna döda för lite godis. Jag och Jonas har skrivit under ett kontrakt på att vi inte ska äta några sötsaker fram till den 1a november, för att testa oss själva i moral och disciplin.

(Vi får inte under några omständigheter förtära godis, choklad, glass, chokladbollar, chips, kakor, bakelser, jordnötter, milkshake, O'boy eller läsk.

Vi får äta popcorn eller tårta som vi själv bakar.)

Vi orkar aldrig baka egna tårtor så det blir ju aldrig av ändå. Kanske ska göra en nu...............

Dagens citat: Jag har direkt inte något smink på mig idag, utom rött läppstift och puder. Så av min kära broder fick jag kommentaren: "Nej, det där funkar inte. Du måste något smink på ögonen, du kan inte bara ha läppstift sådär du passar inte i det.", medan han pekade lite förstrött några centimeter från mitt ansikte. Jag gick därifrån med överseende eftersom han hade en ny, arm tvåa hack i häl som han försökte imponera på antar jag. Det är fint att gå på samma skola som sitt syskon.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar