2010-09-05

Skrämd Inkan talar

Jag blir deppig av Jan Björklund. Verkligen. Jag orkar inte. Alla bilder överallt på affischer. Hans förbannade glugg. Ett stort mörker har karln mellan tänderna som han säkert använder som inspiration till hur han på bästa sätt ska fördöma det svenska skolsystemet och dess elever. Hans blick ska vi inte ens tala om.

Att han måste göra skolan till värsta klass-samhället med de bra eleverna och de stökiga i två olika världar? Piska de dåliga och uppmuntra de bra. Meritpoäng till de som vill läsa matte och språk i gymnasiet för det behöver de svenska eleverna kunna bättre. Som om det skulle ge bra inspiration när folk väl sitter i salen, folk bryr sig fortfarande inte ett skit om kurserna. Vi ska bli ett samhälle som går framåt i världen! Och bara för att jag inte kan läsa franska steg fyra i skolan eftersom efterfrågan inte var tillräcklig för kursen att dra igång så har jag en sämre chans att komma in på en bra högskola. Jag som kanske vill ÅKA till Frankrike och lära mig språket där, istället för att läsa en jävla kurs i Sverige på folkhögskolan med någon som andas i nacken på mig och påminner mig om hur få jobb det finns. Allt för dom jävla poängen. Jag kanske tycker att det är KUL att läsa franska bara? Han gör mig skitstressad.

Tänkte kolla på partiledardebatten nu, Lars Ohly ja. Har aldrig hört honom prata om något.

/inkzor

1 kommentar:

  1. VA? Ofta du inte kan läsa franska steg 4! Fan vad synd. :(

    SvaraRadera