2010-09-02

Tandborststund

Här sitter jag med en tandborste i munnen. Antar att det beskriver en del om hur jag är, ja för jag är ju alltså en sån där som går runt med tandborsten under själva tandborstnings-akten. Men inte när jag är bland folk.
Till middag åt jag förrgårdagens upptinade lasagne som var lika god som förut. Jag slutade vid tolv och stack ut och sprang, sen har jag varit inne i stan en vända också.

Är inte ideologier rätt fängslande för vad vi egentligen känner, att de typ håller fast oss och hindrar oss från att erkänna det vi egentligen tycker? Att man håller med om något endast för att ideologin, som man håller med på vissa punkter, säger så? För att man vill känna samhörighet? Kan man inte vara sin egen? Detta leder mig utsökt in på att filosofikursen på högskolan inte anses ge något yrke. Ingen blir filosof längre. Finns det ens betalda filosofer? Eftersom kursen inte ger något yrke är den alltså värdelös för samhället, men inte värdelös för mig kanske. Alltså borde jag köpa filosofiböcker och spara tid.

Nu ska jag gå och spotta.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar