2010-09-09

Ja jag vill se bilder på kändisar, det är ju konst

Maria var så bra, äntligen har jag fått lyssna på henne ordentligt och inte bara enstaka youtubevideos här och där. Otroligt proffsig, skicklig och framför allt var hon offensiv som Grynet och tog ingen skit (älskar Grynet, don't wanna hear about it). SVTs frågor var dock tråkiga tycker jag, och Dorsins valvisa likaså.

Hade en lektion idag, tentar numera engelska B också så det blev ju bara en ostrukturerad naturkunskapslektion. Sen var jag kvar i skolan och tog igen det jag missade igår (matte + historia), efter det hängde jag runt i Sickla med folk och till slut drog jag till Odenplan, där jag repade på Cybergymnasiet Norra med Thandi inför en till 70-tals show. Det gick bra, det var kul att besöka ett annat musikgymnasium också för de har faktiskt estetisk linje där som Thandi går. Drog hem och oj, det var min dag. Så kult.

Imorgon har jag tänkt att jag ska på fotografiska. Jag vill se Annie Leibovitz utställning. Jag har dock inte en aning om hur jag ska få tag på de 70 kronor som behövs för att komma in på museet, men det fixar sig. Hundögon till föräldrarna samtidigt som man grundligt och godtroget förklarar att kultur är mycket viktigt för min själsliga vandring i behov av perspektiv i paradoxerna av detta ständiga alltet som knackar på min dörr likt en enveten SD-värvare. Att bidra till ett ädelt ändamål som att utvidga mitt kulturella spektra kan ju inte vara annat än bra. Men serri alltså. (RIKEMANSBARN! GÅ OCH DRICK UR EN SMUTSIG BRUNN!)

Dagens tips: Läs Igelkottens Elegans, för guds skull. Jag blir aldrig som förut. Ska skriva ett inlägg om den senare tror jag.

/inkzor

1 kommentar:

  1. Jag tyckte bäst om ett av de sista rummen på utställningen. Där finns massvis av små foton. Jag gillade det på Friendsskådisarna. Coolt!

    SvaraRadera