2010-09-11

Jag bloggar dåligt men bra

Ja alltså, Jonas har då svikit mig. Vi satt på donken idag, han, jag, Arvid, Anton och Matilda. Anton köpte en "paj", alltså friterat äppelmos, varpå Jonas frågar om han får smaka och tar en tugga. Det går några minuter och sedan slår det mig; han tog en tugga. Reglerna lyder bl.a: inga bakverk. Så är det. Så jag sa:
"Vänta lite. Tog du nyss en tugga av Antons paj?"
och Jonas svarar godtroget:
"Jaa...?"
"Då har du brutit kontraktet!!!!!!!!!!!! Vi får inte äta det!"

Vad gör jag nu? När en vän sviker, vad gör man då? Fortsätter man ensam? Ska han lämna mig för gott? Jag tänker fortsätta. Åt ju förfan ingen tårta nu på MoaLees kalas, trots att hon ställde fram två feta och jättegoda som hon bakat själv. Bra gjort, snacka om självdisciplin där liksom.

Nu är det fredag. Jaha. Jag har lika mycket att göra för det. Jobbar fortfarande på det där citat-inlägget om Igelkottens Elegans ska ni veta.

Dagens ord: Spektrum. Flitigt använt av mig sedan tisdagens naturkunskapslektion.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar