2012-03-14

Bowtie

Jag är verkligen jämnt trött numera. Det känns så. I alla fall när jag hamnar här, det är det sista på min att göra-lista för dagen liksom.

Igår när jag var på väg hem efter dansen kom det fram en tiggare som sa "Skänk en slant till en svensk". Jag höll på att drämma till henne. Hon tänkte att det skulle betyda något att hon var svensk, att hon skulle tjäna lite extra på det, och därför sa hon det. Nu är man inte längre bara är fattig, utan det spelar roll att man är svensk. Det känns som om Sverigedemokraterna skulle bli stolta. För första gången kände jag att de var nära mig, som om de betydde något, och jag blev skiträdd.

Förresten: Why so handsome tonight?
Dagens ord: Human, engelska för mänsklig. Eller varför inte Hugh. Ljudet i början av ordet skrivs med H, men det uttalas liksom hhhhheiuman, hhheeiiu. Ordet uttalas inte Juman, eller Jew. Som i jul, eller Jesus. Det finns ett litet j-ljud i hhhhhheiuman, men det är inte framstående. Svenskar har jätteproblem med det och jag har ett problem med att folk har problem med det för det är inte så svårt.

/inkzor

2 kommentarer:

  1. humen intressant för alldeles nyss så översatte jag en mening på google translate som innehöll de engelska ordet man. det blev människa.... bytte ut mot woman, de blev kvinna. bytte ut mot mot human, de blev humant! aaaah!! -.- Har inte så mycke me nått me de där att göra iförsig men ja blir fett sur på sånnadär smågrejjer bara som med den där sverigetanten åxo tillexempel. aja

    SvaraRadera
  2. hahaha! älskar translatern, den försöker men lyckas inte helt. puss på dig!

    SvaraRadera