2012-03-09

Nu ska ni få sova

Jag expressbloggar lite känner jag just nu men jag bloggade ju inget igår så jag har en del saker att säga. Kanske. Man vet inte så noga med mig. Nu låter jag som Per Morberg. Igår hade jag gitarrlektion och franskalektion. Sen hade jag ett najs Bon Iver-rep och efter det åkte jag in till mormors lägenhet där jag och mamma spenderade kvällen utan mormor eftersom mamma hade en stund att spendera efter jobbet och innan hon skulle kommentera i Aktuellt. Vi hade så mysigt så. Därav sen hemkomst och bloggbrist.

Nu är det helg. Jag lyckades få en fribiljett till morgondagens melodifestivalfinal idag via en slump i skolan. Jag, Matilda och Anton ska gå och det kommer säkert bli svinkul och så. Jag gillar ju Loreenlåten och hatar Ranelid som alla andra och då känns det kul att få göra det live också. För övrigt är det en fet show och jag är väldigt glad att få chans att gå. Fin skola man går på som ger en sådana möjligheter, indeed! 

Annars är jag trött på att snora. Idag när jag hade bytt mina nyköpta jeans från Topshop till en längre modell gick jag mot centralen och såg något i nere i mitt nedre perifera seende som föll från min näsa. Det var helt ärligt en lång snorrand. Ingen såg. Det var min dags största bedrift, bortsett från att få extra grönsaker av skolkocken till grönsaksriset. Ni vet man har inget att snyta sig med och man drar upp det men nu missade jag att fånga och det föll. Jag och mitt snor - story of my life. Nu är jag jättetörstig. Jag är så dålig på att dricka, men någon brist ska man väl ha antar jag. Ödmjukhet liksom. Imorgon ska jag fika med Sonia också. Det kommer utan tvekan bli en bra dag när jag äntligen får vakna utvilad efter en veckas sömnbrist.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar