2012-03-26

Den här dagen har börjat med äckliga smaker i munnen

  1. Kanjang. Örtmedicin mot förkylning. En sötblaskig vätska med smak av mint och lakrits, och den måste jag svälja en matsked av. Det värsta med det hela är att man måste omfamna matskeden med läpparna och då går det inte att hälla i det snabbt utan det måste ta vägen förbi tungan och mina stackars smaklökar som skriker av smärta.
  2. Ny tandkräm som smakade fänkål. Det var säkert inte med flit, men jag hatar fänkål och tandkräm som smakar fänkål.
  3. C-vitamin brus i nytandborstad mun. Förstår inte varför jag inte kunde ha druckit det innan jag borstade tänderna. Jag väntade ändå en timme med att dricka bruset efter tandborstningen men likväl smakar det fan i munnen. Och så säger tandläkarna att det är bäst att dricka apelsinjuicen efter att man borstat tänderna eftersom tänderna då har ett skydd mot syran. Ännu en gång får man bekräftat för sig att tandläkare är själlösa varelser. Ibland känns det som om de slutat anstränga sig.
/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar