2012-03-24

Putmage

Vad är grejen med att få putmage i övre tonåren? Det har hänt för mig och en del av mina vänner har nämnt samma problem. Jag tycker att det är lite jobbigt för det ser skevt ut när jag i övrigt är lagom proportioneligt slank - och så blir det en spetsig putning ut från magens nedre del. Och så måste man träna bort det med massor av kondition för det har ju ingenting med magmuskler att göra utan man har fett som vill ligga där. Bara det att om man börjar gå ner i fettmängd ser ju den övriga kroppen helt plötsligt väldigt smal ut MEN MAGEN FÖRIHELVETE. Den är platt. Och det är ju en magstark trend i vår med mycket magtröjor. Alltid ska det vara så svårt.

Eller typ att fettet omstrukturerar sig. Det sätter sig på putmagen, låren och höfterna. PREPARING PREGNANCY - DONE! Jag tycker att det är lite jobbigt att kroppen ändrar sig på det viset utan att jag varken ändrar motionsvanor eller matvanor. Tråkig stil, tycker jag!! Vad gör politikerna åt det? INGENTING. Och här har man ett riktigt problem för en gångs skull.

Hatar mig själv lite för att jag skriver det här men jag tror ändå att det är okej. Jag hatar att man tänker på kroppsideal. Har skrivit om det här förut. Önskar att jag slapp, önskar att jag inte sprider det till er men jag tror att många kanske känner igen sig och då kanske vi blir mindre ensamma och kan enas om att putmagar är helt okej. Jag tror vi skulle må bättre över lag om vi kom överens om att putmagar inte är fula. Skulle spara väldigt mycket möda och strävan.  

Min filtertidning har kommit nu, fick en prenumeration i julklapp som knasade fett, men nu ska jag läsa den. Igårnatt fick jag sova 10 timmar. Det var en stor händelse i mitt lilla liv. Inatt kanske det blir åtta om jag har tur. Jag är en bättre varelse när jag får sova mycket. Ååååh hatar att borsta tänderna, svintråkigt. Herrå.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar