2012-03-25

Yteffektivisering och tårtkalas

Jag bloggade inte igår, kom jag på. Tråkigt. Hann inte emellan allt jag inte gjorde, haha. Jag var ute med Harpo, var på IKEA, sen blev jag svintrött för IKEA tar ditt liv, kramar ur det, och slänger tillbaka delarna tillsammans med en sån där ful jävla skiftnyckel och förväntar sig att man i ett IKEA-traumatiserat tillstånd ska kunna pussla ihop bitarna själv. IKEA suger, fast de har billiga grejer. Varje gång jag är där påminns jag om att jag, som alla andra, kommer komma dit när jag ska flytta in i min första lägenhet och behöver såna där deciliter och matskedsmått som hänger på varandra runt en ful platsring. Otroligt användbart. Eller en våningssäng som jag kommer att ställa skrivbordet under. SJUKT YTEFFEKTIVT. Påminns också om att jag kommer gå dit när jag ska flytta ihop med första killen, eller kanske få barn, eller köpa en skönare säng på ålderns höst. IKEA påminner en om hela livet på det mest oglamorösa sättet någonsin, och sen ska man sitta där i deras lunchmatsal och äta billig, vattnig pasta och skämmas ännu mer.

Jag har varit vaken i 3 timmar och har inte ännu börjat skriva på KuHi-uppgiften som är dagens projekt. Ni vet den där tråkiga jag nämnde tidigare. Det är bara att köra. Kommer dricka massa te, det får jag trösta mig med. Jag ska börja nu, svär. Fortfarande trött och dåsig efter natten, kom hem vid 5 (som egentligen var 4 om det inte hade varit sommartid, men ändå). Efter IKEA-vistelsen chillade jag nämligen hemma och sen åkte jag in till stan för att gå på Alvas tårtkalas. Svinkul var det! Roligast var kanske kärlekssamtalen i badkaret, Benjis imitation av Alva, eller tysk dansmusik. Jag drog dock när jag höll på att somna i en sackosäck. Någon slags klass måste ändå upprätthållas.

/inkzor 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar