2012-03-17

Tar igen krafter, runt sjön

Men herregud hörrnini. Det här var ju en skandal som hette duga, jag ber verkligen om ursäkt. Vet inte vad jag har haft för mig. Jo, skola och rep till åtta i torsdags, fick höra att jag lät som en riktig fransyska på franskalektionen, skola i går. Igår sprang jag runt Sicklasjön, kände mig fett snabb och långsam på samma gång (till och med såhär som vargen ibland, 1:30-1:48). Det gick bra för att inte ha sprungit ordentligt på typ tre veckor. Sen hämtade jag hunden på hunddagiset vid Gärdet där han numera går, han fick en plats där och eftersom vi flyttar dit om mindre än en månad var det taget. Han är först på plats, bara vi kvar. Det var påfrestande att åka ut till Kummelnäs med honom sen, vi satte och längst bak i stadsbussen i en 4-sits. Det kom massa människor på bussen och de ville såklart sitta så Harpo, som är en stor hund, fick sitta längst in i fyran med mig, bara det att det var ett fett element där så han ville bara luta sig bort och la därför huvudet i sittgrannens knä. Hon tyckte det var mysigt, jag tyckte bara det var jobbigt. Hundar har ju ingen distans, däremot vill jag inte att min hund ska göra så för då måste jag liksom sitta där och le och tycka att det är jättegulligt när jag bara känner att det är jobbigt att han inte bara kan sitta närmare mig och låta folk vara men det är ju svårt i så trånga utrymmen. Tur att hon gillade hundar och att han är en snäll hund, och att han verkligen är jättesnäll och inte bara sådär snäll som alla hundägare säger att hunden är sekunden innan den biter en i vaden när man är ute och kutar.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar