2012-03-22

Hur man knyter (upp) en knut

De senaste dagarna har jag underhållit mig med att på olika sätt försöka lösa upp min knut som jag har under mitt vänstra skulderblad. Hittills har jag suttit en hel lektion och gnuggat knuten mot kanten på ryggstödet, legat på rygg i min säng med en flaska nagellack placerad under knuten som jag tryckt mot, försökt förgöra den med extrem tankefokus, bett folk massera mig, försökt massera mig själv samt stått med kopplet i vänster hand och kastat upp Harpos boll som flög åt sidan så att min vänstra arm rycktes med när han sprang för att fånga den. Det sistnämnda var inte meningen men var nog det som funkade bäst för nu är det på bättringsvägen.

Igår var jag på jobbintervju, det gick bra! Hon var jättesnäll. Jag ska få provjobba den 2a april och ska vara där klockan 06.00. De öppnar tydligen 07.00. Om jag ska vara helt ärlig känns det inte helt  klockrent, jag är verkligen ingen morgonmänniska. Dessutom hade de inte så mycket nytta för mig i sommar eftersom det är deras lågsäsong, så jag måste nog eventuellt söka vidare efter ett sommarjobb.

Nu skulle jag behöva jämföra Bellman och Sundström som en del i ett KuHi-arbete. Jag känner mig inte manad att göra detta, det beror nog på något av det här:
  1. Idag har jag känt mig flottig, tjock och trött och gör det ännu.
  2. Jag skulle egentligen vilja göra något kreativt men min hjärna känns sen säkert ett år tillbaka som en blockerande vägg och jag börjar tro att jag faktiskt inte kan skriva musik, skriva dikter eller måla trots att jag gjort det ganska mycket innan. Det känns om att jag inte har någon kreativitet till övers, samt att jag inte är en innovativ människa.
  3. Bellman och Sundström råkar vara två personer som jag inte är intresserad av över huvud taget. Att då jämföra dessa känns överflödigt.    
/inkzor  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar