2012-03-11

Tillägnat den dagliga dosen visdom som jag får hacka i mig

Jag är så himla trött på såna här bilder nu:

Okej, så alla mina problem löses om jag bara drar? Man ska alltså fly från sina problem. Det låter ju bra.
Hipsters som känner att dom har visdom att ge så dom klipper in det i en naturskön bild som dom redigerar lite gammaldags. Vilken irrelevant, självklar skit som helst skulle kunna stå i den;

Eat food - it makes you feel good.
Love yourself.
Your time will come.
If you need to pee, go pee.
You make me happy
Every second is a second chance.
Your body is a temple.
Your life is now - live it! 
Live. Laugh. Love.
I am a banana.

Man blir inte direkt visare, snarare mer förbannad på att folk kommer undan med såna här bilder och att de får sånt genomslag på alla tumblrs. Som att visdomsord ska bli estetiskt tilltalande för att man skriver dom på en bild. Visdom är sällan estetiskt tilltalande.

Fler fula citatbilder:

Okej. Det var en negativ tanke.

Ah vad snällt bilden, det känns mycket bättre nu.

Vänta... Är det sant?

Vilka fina hjulben, och gitarr och sol i ett litet rum. Vilken fin bild, och vilken fin tanke, man tänker ju verkligen så. Kritik är så himla jobbigt tycker jag. Nuttegubben, det är synd om lilla hipstern där. Någon borde krama honom.

 /inkzor

2 kommentarer:

  1. hehee http://numbercollector.tumblr.com/post/18833490627/the-best-of-hipster-edits

    SvaraRadera