2012-03-27

Läget då?

Det är lite krisigt. Jag åker till Östersund på torsdag för att söka in till Birka folkhögskolas jazzmusiklinje. Just nu hoppas jag att detta kan ske utan feber. Min mamma har legat nere i influensa sedan i lördags och trots att jag började ta örtmediciner och c-vitamintillskott redan i söndags känns min hals nu svullen och näsan fylls lite smått av snor. Det är kefft för antingen får jag feber typ imorgon och kan inte åka, eller så mår jag halvokej och kan åka men kommer inte vara i den toppform jag vill vara när jag ska söka. Det betyder jättemycket för mig att göra ett så bra prov som möjligt för jag vill jättegärna gå där. Jag är redan nervös för hur det ska gå. Om jag inte kan göra provet över huvud taget kommer jag bli jätteledsen.

Jag är hemma idag men ska in till skolan ändå för att lämna in en uppsats om en stund. Jag sov lite inatt för att jag var orolig och tog därför en episk sovmorgon. Det är inte heller bra för om man vilar ut från stressen tar immunförsvaret itu med förkylningen eftersom stressen inte längre upptar immunförsvarets energi. Sant och kefft. Det lär bli örtmedicin, honungsvatten, alvedon och halstabletter för hela slanten framöver och i helgen.

Håll tummarna/be för mig/use the force blogreaders

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar