2012-03-11

Gårdag

Igår vaknade jag inte särskilt utvilad för jag talade i telefon till halv fyra men så kan det få vara ibland. Gårdagen var helt underbar faktiskt. Jag fikade med Sonia, vi rutinar på det nu. Det är så behagligt att vara med henne för jag vet att vi tänker likadant. Efter det var det mellodags, klockan sex mötte jag upp Matilda och Anton i Globen och vi avnjöt en spektakulär middag på donken. Det följdes av åtskilliga toalettbesök för att fördriva tiden under en keff publikpeppningsakt. Klockan åtta drog det igång och det gick ju så bra för Loreen vann och alla var glada utom Danny. Stackars Danny, men jag bryr mig inte för Loreen var fett bra, hon fick Globen att dansa. Det var så kul att se på alla karaktärer som var där för att kolla. Mycket härligt folk från "landet" som hade klätt upp sig till tänderna, några schlagerbögar och massor av barn. Alla klädda i rosa cowboyhattar prydda med fluffiga, rosa fjädrar.


Vinnarframförandet.

Kvällen fortsatte, min efterfest blev en 18-årsfest i Skuru som var fin. De hade hyrt lokal, fixat DJ och mat och det var väldans många tonåringar där. Vissa strulandes i hörn, några dansade galet najs i stroboskopljuset och andra hängde i soffor. Kändes väldigt High School. Svinkul att få gå på stor fest för en gångs skull.

Nyss stod jag med tungan under vattenkranen för jag brände mig på mitt te, standard, och precis nu tänker jag gå ner och försöka få igång middagslagandet för jag är hungrig efter att ha sprungit och skrivit personligt brev som ska skickas in till massa folkisar. 

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar