2012-03-07

Rysk far och andrahandssolljus

Imorgon får jag gå upp sent (ÅTTAAA!! DAmn!) och jag griper tag i det likt stängslet vid stigkanten idag när jag och pappa gick runt Sicklasjön. Hårt och målmedvetet för att utnyttja det till fullo alltså. Det var backigt och istäckt. Pappa satte sig på rumpan och gled ner men det började gå lite för fort, han höll på att åka i sjön, då la han sig på mage och lyckades bromsa. Det var fantastiskt - det närmsta jag kan komma till en konstskridskoåkare till far. Hade han varit ryss hade det varit komplett.

Jag har träningsvärk och är stel i axlarna från dansen. Jag är trött, kör utmattningsmetoden även om jag säkert skulle kunnat gått och lagt mig vid tio. (Jag vill inte ligga där och vänta på sömn, det blir tomt.) What else is new? Jag tänker på månen för jag tycker om den. Om jag skulle tatuera mig så skulle jag vilja tatuera in en liten fullmåne. Kvinnorna är ju kopplade till månen, i och med den månatliga mensen som håller tiden. Månen är också andrahandssolljus men den är ändå vacker och lyser upp mina mörka vägar om kvällarna här ute.

Föresten ja, Filippa och Fredrik skiljer sig - vilken misär. 


Och här, om du inte sett, viktigt, såklart:

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar