2012-03-18

Rensa tills du spyr mannen

För mig startade dagen vid tio och är ännu inte slut, snart kanske. Dagen har vigts åt rumsrensning. Rensade tills mina ögon blev så trötta att jag blev illamående. Har rensat bort en svart sopsäck med papper. Papper som jag sparat sen jag började skolan. Ett typexempel på ett sånt papper var ett matteprov från sjuan som det inte ens gick så bra på, eller ett veckobrev från femman, eller en utvärdering av ht 08, eller en faktatext utskriven från Wikipedia om Svampbob Fyrkant. Ganska värdelöst. Sedan var det alla noter, och alla vykort samt brev. Nu är de alla sorterade. Skolpapperna är ordnade efter dessa kategorier: SSB, Ekliden, Kulturama och Rytmus. Det finns även lite arbeten från dagis. Breven och korten är sparade i samma låda, de som betydde mest fick vara kvar. Typ ett kort från min barndomsvän Andreas som jag fick tillsammans med en blombukett när jag som liten åttaåring skulle flytta till Belgien. Det stod att han skulle sakna mig på ett kort som hade pussmunsmotiv på. Nog det sötaste någonsin kanske. Eller ett brev från min vän Maja, ett av dom som kom fram från Mostar. Ett annat exempel var ett julkort som fortfarande spelar en julsång när man öppnar det. Sedan är alla mina noter sorterade efter gitarrnoter, körnoter och sångnoter. Utöver det har jag slängt en jädra massa skräp. Fan för skräp.

DET KÄNNS SÅ MYCKET BÄTTRE. FINALLY_ÖVERSTÖKAT. TOMMA LÅDOR ÄR NAJS.

Jag har tränat också. Åkte dit, hatade friskis, åkte hem. Ibland hatar man friskis. Nu ska jag läsa lite bok. Gregorius, hit me.

Verkligheten glömmer, gömmer, så jag drömmer. Påminns om anledningen och önskan är inte längre värdelös. Länken - lagad, så jag är på nytt uppriven och försvagad.

Dagens ord: Drös. En hel drös med drös. Bra ord.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar