2009-11-02

100 meter ordbajs

Var kille idag. Det var kul! Folk tyckte vi var konstiga men vi hade kul. Jag var dock manligast av alla, med till och med herrparfym och kalsonger.. All the way. Kom på en annan grej som är jobbigt med häng, det syns jättebra om man har liiite mage. Känsligt, känsligt. Aja, vi ska nog ha en killdag igen om ett halvår eller så. Alltid bra, man blir lite mer ödmjuk gentemot det motsatta könet.
Jag irriterar mig på självklara grupper som folk går med i på Facebook. Typ "Blablabla gick just med i gruppen Vi som hatar reklam på Spotify". NEJMEN OJ JÄVLAR VADÅRA JAG FÖRSTÅR INTE VÄNTA LITE AAAH HUR TÄNKER DU NU????

Jag hostar. Det är störande. Speciellt på bussen. Man liksom försöker kväva det där irriterande i halsen som bara kräver att man ska hosta, vilket bara gör det värre och tillslut får man liksom hosta i tre minuter för att kompensera för de där extra sekunderna som man inte hostade. Jag stör mig också på folk som helt utan förvarning backar in på sätet bredvid en som man satt sin väska på och man förväntas hinna ta bort den innan de satt sig. Jag hinner inte med. De ser ju inte att jag inte ser dom eftersom dom liksom sätter sig med rumpan först, vilket leder till att dom sätter sig på min väska/jacka/höft. Vad är det för fel på att säga ursäkta? Skaffa blinkers och tjut som en backande lastbil? Eller hosta lite i alla fall? Sluta ta min översvenska ödmjukhet och artighet för givet, den finns inte hos mig.

Jag tycker om att City skrev en guide för hur man överlever en närkamp med ett Lejon. Det känns tryggt och väldigt användbart såhär i november i Sverige. Fuck det är november, jobbigt att man måste börja spara till julklappar och sånt.

Jag var och såg Stacey Kent på Fasching med pappa igår. Det var trevligt. Hon spelade dock inte så många bra låtar, och bara för att hon är gift med saxofonisten så fick han spela solo hela tiden vilket var störande. Han var en pompös idiot som ställde sig mitt på scenen och tog för mycket plats än vad han behövde. Passade inte. Jag kom till insikt att jag egentligen inte gillar saxofon. Antingen låter det sömnigt, eller så låter det påträngande och skärande.


Ordbajsandet, för vissa kommer naturligt.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar