2009-11-26

Blaj

Jag gillar Lady Gaga's nya låt Bad Romance. Den är väldigt bra.

Skolan tar upp all min tid just nu, jag menar, jag hade matteprov igår, svenskaprov idag och imorgon, en engelska-uppsats som ska vara inlämnad så snart som möjligt, GEMU-prov nästa vecka och sång-framförande då också och säkert något mer som jag glömt. Jag kommer hem sent, för att jag vill vara med mina vänner i skolan. Jag har kommit på att jag typ inte äter mellanmål hemma. Mina stora koppar te med aprikosmarmelad-mackor är som bortblåsta. Istället lägger man ner pengar på att fika i skolans café. Det är inte fy skam, men jag undrar om jag inte kör slut på mig själv snart. Jag har den här bakomliggande känslan som säger att man inte får vila utan egentligen borde jobba på det ena och det andra.

Tänk vad mycket jag lärt mig genom skolan, egentligen. Det onödigaste jag lärt mig måste vara att skriva skrivstil, fanimej att jag använt det någon gång. Everever. Som jag satt och knåpade i dom där blocken med rader som var linjerade med tre linjer. Lilla z var svårt, och lilla f. Lilla z kan jag nu sitta och skriva för mig själv bara för att det ser fint ut, men SYFTE? Vad hände med syften?
Det mest användbara jag lärt är svårt att säga ju, man har ju lärt sig en del. Höh.

Dagens ord: Muppflupp (en milkshake som består av marshmallow-gegg och vanilj glass, toppat med skummad mjölk och på det grön glasyr i formen av ett hjärta. Copyright på mig och Alva.)

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar