2009-11-07

Tvivel

Ibland tvivlar jag stort på att vår generation kommer klara av att möta världen och alla problem vi kommer få ta itu med, som ni borde veta vid det här laget.
Några sådana tillfällen kan vara när jag ser att det finns några som seriöst har konton på bilddagboken där de låtsas vara Twilight-karaktärer. Den som låtsas att han är t.ex Edward Cullen lägger upp bilder på kärleken Bella och skriver något i stil med "Jag älskaar dig gumman <3" som undertext, varpå karaktären Bella kommenterar bilden med ett "Söt du är baby <3".
Man blir ju ledsen.
Något som också får mig att tvivla är stavfel som är så sjukt random, t.ex att man stavar ordet "stukade (foten)" som "stuckade". Hur kan man få "stuka" till "stucka"? Uhuhu.

Ganska hårt.. Jag? Kritisk? Tycker du? Det är trots allt lättare att vara kritisk och säga "Nej" istället för "Ja", så man kan ju kalla mig dum. Jag älskar att jag argumenterar emot mig själv. Jag har väl ganska bra argument för varför jag tycker det är dåligt?...
Nja, det bara är det. Jag tror ni håller med.

Jag tvivlar i största allmänhet. Det är jobbigt att man inte vet vad man ska välja. Jag har gjort för- och emot-listor, men det blev lika. Fan. Att allt ska komma på samma gång.

Dagens ord: Fitta. Jag förundras över det här ordet. Det har slagkraft, trots att det betyder våt ängsmark. Det här ordet är berest.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar