2009-11-09

WE ARE FAMILY

Familjer är underliga. Egentligen är det rätt fantastiskt när en grupp människor faktiskt fungerar tillsammans. Ofta gör de ju inte det, många familjer splittras och bildar nya. Man växer upp tillsammans och formar på det sättet liknande värderingar till viss del, och annars får man nya influenser utifrån men dom åsikterna filas och slipas ändå av familjemedlemmarna vid matbordet. Vi diskuterar alltid vid matbordet i min familj eftersom vi har olika åsikter om vissa saker, t. ex musik, religion och inställning till människor i största allmänhet. Jag undrar vad andra diskuterar vid sitt matbord. Någon borde skriva en bok om det..
En annan sak som är intressant är vilka konstiga saker som kan vara lite smått tabu i vissa familjer. I min familj ska man inte använda nässpray (djävulens avkomma, förihelvete!), nejmen min far säger att nästäppan bara blir värre av det så nejnejnej. En väns far har utsett några få budord för sina barn och det är bland annat att de inte får bleka tänderna för det är minsann ypperligt farligt och kan fräta sönder och sånt. En annan vän använder inte mikro, ever ever, då hennes mor strängt påstår att maten man mikrar dör och att alla näringsämnen brinner upp.
På det stora hela så det är ju rätt kul med familjer. Se hur de behandlar varandra och vilka traditioner de har.

EGENTLIGEN ÄR VI JU ALLA EN ENDA STOR FAMILJ OCH BORDE BEHANDLA ALLA SOM JÄMLIKAR OCH ÄLSKA VARANDRA FÖR DOM VI ÄR INGEN ÄR PERFEKT NEJNEJ JA FAKTISKT VI BORDE *Rycks ut ur strålkastarljusets sken med hjälp av onaturligt lång käpp som greppar tag runt halsen med handtaget*

Jag firar att jag har fått min älskade mobil med kamera tillbaka. Det firar jag med en egobild, som för övrigt är redigerad på picnik.com som är en asbra sida, och gratis. Myes.

/inkzor

1 kommentar:

  1. Vacker kvinna, jag vill ha dig!
    Puss och kram, krya på dig älskade vän.

    /Zååni

    SvaraRadera