2009-11-11

Fint pladder

Ika i Rutan sa en tuff sak, ungefär såhär:
"Om man inte kunde bli rädd, då kunde man inte bli modig. Nä, alla hjältar, alla är dom rädda. Poängen är att dom gör någonting ändå."
Det är jävligt sant. För övrigt så är Ika i Rutan jävligt ball. Egentligen är ju hon ganska mode-enlig. Om hon skulle gå på stan idag skulle alla tycka att hon var en otroligt cool en med stil. Ika i Rutan var ett barnprogram, på typ 90-talet, för ni som inte vet. Hon är typ för övrigt en av de vackraste kvinnor jag sett.

Jag älskar Matilda. Imorse kom hon till skolan efter att ha varit sjuk sen i fredags (som jag, typ) och bara pratade strunt och så började hon skratta åt sig själv. Det fick mig att skratta för hon har världens härligaste skratt och sen kunde vi inte sluta. Jag skrattade mig genom lektionerna fram till lunch för att jag hade en fnittrig känsla i magen, bara på grund av henne. Jag är glad att jag har henne. Man borde skratta mer rent allmänt, så jävla skönt. Bättre än att gråta, även om det slår det mesta ibland.

Jag vill starta ett band men jag vet inte med vilka och jag vet inte vad jag vill spela men vadfan. Bara något skulle vara kul att pilla med. Dom flesta på rytmus startar nya band varannan minut. Jag vill också dansa, för det var det längesen jag gjorde. Jag vill dansa wienervals till pomplamoose's version av "My favourite things" för den går minsann i tretakt.

Tänkte försöka publicera det här inlägget. Har suttit i ungefär en timme och försökt komma på något vettigare att skriva men det gick inte.

Jo, jag är trött på alla äckliga flugor som kommer med i kvarnås ekologiska produkter som sen lägger ägg som blir till små vita larver som krälar i taken. Det är vidrigt, må jag säga.

/inkzor

1 kommentar:

  1. haha, vad du är söt! jag älskar dig, fina ingrid. jag började asgarva av det där nu. tack för att du gjorde min dag bra! puss!

    SvaraRadera