2009-11-03

En konversation om Gud

Mellan mig och Fräs-Sara

fräs säger:
om gud fanns skulle han inte låta mig äta upp min mors choklad
fräs säger:
han skulle inte låta *nisse förvirra mig
fräs säger:
han skulle inte låta maskarna krypa fram när det regnar
Flickan säger:
han skulle inte låta det bli mörkt vid fyra
Flickan säger:
han skulle inte låta mig gå upp i vikt av chokladbollar
Flickan säger:
han skulle få den jag är kär i bli kär i mig
Flickan säger:
etc
fräs säger:
och så undrar folk varför man är ateist
Flickan säger:
Precis, jag förstår inte vad folk ser hos Gud

*nisse heter egentligen något annat

/inkzor

2 kommentarer:

  1. hahahah värsta djupa samtalet ;)
    saknar dig (näs)blodrid <3

    SvaraRadera
  2. självklart, vi har ett par djupa själar du och jag.
    saknar dig med, haha. vi måste ses snarast. <3

    SvaraRadera