2009-11-30

En egen julkalender

Jag har kommit på att jag glömt köpa chokladkalender till mig själv!! JULEN ÄR FÖRSTÖRD!! Imorgon kommer jag vakna upp och känna i hela kroppen att det bara 24 dagar kvar till julaftonsjäveln och jag kommer inte ha någon lucka att öppna med en mumsig chokladbit i som smakar plast! FAN!

Jag har skapat mig en egen julkalender, tillsammans med Sofia och Alva, som jag tycker att ni ska följa. Den heter Muppflupps Julkalender och finnes här: http://muppfluppsjulkalender.blogspot.com/

Idag hände världen roligaste grej i matsalen. När vi ska gå in i matsalen måste vi trycka vår tag(nyckel) mot en liten bricka och sen passera en sån där spärr som typ tunnelbanans gamla spärrar, tre pinnar som snurrar runt som man måste trycka på för att komma igenom. Idag var MoaLee så hungrig att, efter hon tryckt sin tag mot brickan, inte märker att låset inte registrerat tagen och därmed inte låst upp spärren så MoaLee trycker ashårt med hela kroppen mot pinnen varpå den flyger av och dunsar ned på marken med ett jättehögt klirr. Våra kära vänner började applådera, jag skrattade så jag kiknade och MoaLee blev röd som en tomat i ansiktet.

Nu är jag hungrig så nu ska jag ÄTA MAT, som MoaLee brukar säga.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar