2009-11-22

Hemmorojdkrämer, because you're worth it.

Jag känner mig oftast ganska off på fester för vuxna. Som nu, så var jag inte med dom andra ungdomarna för dom var jensen-fjollor som tittade konstigt på mig när jag råkade säga dom där slumpmässiga tankarna som ploppade upp i huvudet på mig, men jag var inte heller med dom vuxna för när de börjar prata om kriser i äktenskapet och hur man tar sig ur dom eller hur intressant deras event-manager-arbete är så känner jag mig inte så bidragande i konversationen. Jag gick ner, satte mig i en stol och läste New Moon istället och kände mig som den största lonern i samhället, eller i alla fall på den ön. Vi var nämligen ute i skärgården. Men det var trevligt ändå. Det var för Evas skull jag var där och dom andra brydde jag mig inte så mycket om. Eva är som min mys-faster och hon förtjänade att firas ordentligt.

När man ser så många svenska medelålders-kvinnor, vilket jag säger utan förakt, på samma ställe så börjar man ändå tänka på att vi svenska kvinnor åldras rätt vackert. Ögonen blir liksom inte gamla ändå. Dock så fick jag höra av en säker källa att tricket är krämer mot hemorrojder, som man kletar på trötta ögon. Min världsbild blir sig aldrig lik. Genast måste jag då plantera tanken i ditt sinne: Blir då analhålet mindre rynkigt om man använder sig av dessa krämer?

Det var ensemble-uppspel i torsdags. Sonia, Harris och Sandra kom och tittade vilket värmde mitt lilla hjärta. Det gick i alla fall jättebra och jag är sjukt sorgsen över att vi inte kommer spela upp fler låtar med just den ensemble-gruppen, efter jullovet blir det nya grupper så man får prova på att spela med nya människor vilket i och för sig är bra.

Appropå jul så har Orminge Centrum officiellt hängt upp sina juldekorationer på fasaden. Jag vill mangla dom. Det är fan inte ens första december än. DET ÄR ÅTTA DAGAR KVAR.

Jag gästlackade på den här bloggen: jaglackarokontrollerat.blogg.se. Ingrid gästlackar är rubriken. Jag älskade att lacka loss, det är otroligt skönt och befriande. Bloggen är förövrigt jätterolig, kul idé.

/inkzor

1 kommentar: