2010-02-06

Fjärt på dig

Mamma kom hem idag. Hon har varit i Etiopien i en vecka. Det är fascinerande hur hon tar med sig världen hem till oss med sina resor. Alla berättelser hon har att berätta om allt från bönder till politiker när hon kommer hem och att sedan få se dom reportage hon gjort är något speciellt. Utan dom hade jag nog varit en helt annan människa med en mycket mindre bild av världen.
Förrutom berättelser och reportage tog hon med sig foundation och mascara från tax-free:n till mig, vilket gjorde mig till en GLAAAAAD FLICKAAA!!!11

Igår var Sofia och Alva här. Vi pratade om allt mellan anledningarna till varför svenskar är så deprimerade till hur man ser ut när man suger av en kille. Haha, dör lite. Det var underbart. När gråten och delandet av smärtsamma minnen naturligt och lätt blandades med skratt och dans till klubbmusik à la 1997 kände jag bara typ lycka. Det var en kväll som jag nog kommer kunna skära en bit glädje av varje dag under en lång tid framöver när man känner att relationer och vardagar känns tomma.

Dagens ord: Fjärt. Det måste ändå vara det fulaste ordet i världen. Först det här jävla fj-ljudet. Fjööö, fjjjjffjjj. Filifjonkan. Fult! Sen det där snärtande rt-ljudet. Som i ärta. Hjärta. Stjärt. Finns också i svenskarnas uttalande av namnet Arthur. Hörtipörtifjörtinörtimört. Uuuuuäääh. Ger mig nästan rysningar, låter så jävla äckligt.



/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar