2010-02-02

Pissapåkattenpissapåkattenpissapåkatten i ultrarapid

Här hade jag lätt kunnat skriva något om tomhet, ensamhet, kärlek eller något av allt annat som människan inte klurat ut än så länge. Jag är dock för trött och för stressad. Jag stressar i säng. Så jävla klockrent egentligen. Jag stressade ur sängen, stressade hela dagen utan anledning. Jag satt alltså och hoppade i stolen och letade febrilt i min kalender efter det jag var stressad över medans jag pratade med Jonas om hur stressad jag var. Det var intressant att se hans reaktion när jag uppgivet föll på det faktumet att jag faktiskt inte hade något just då som jag behövde göra. ALLTSÅ AAAH DET ÄR SÅ JÄVLA MYCKET ÄNDÅ!!! SMÅSAKER!! Ansvar som jag inte behöver ta men som faller på mig!! DET SUGER BABIANLEM!!!!
Jag måste läsa en engelskabok, fixa ensemblen för det är uppspel på torsdag och ingen kan, alltså jag DÖR på mina jävla listor jag ska sluta. Och jag ska sluta trumma på bordet och skriva påminnelser på min mobil över allt oviktigt som jag tycker att jag ska komma ihåg.
I alla fall, jag stressar I SÄNG också. Lovely. Vill spara känslan i en burk och ge den till någon jag hatar.

Jag är också fenomenalt, oöverträffligt trött på att ha snor i näsan. Min snor-kalender känns otroligt "i förrgår". Jag är bara förbannad. Allt är tråkigt. Den här dagen sög. Det enda bra var att jag tydligen har börjat i en kör, följde med Sofia till hennes kör i Katarina kyrka i brist på annat att göra och så fick jag gå med. Spontan förträfflighet.

Det här citatet passar nog min frustration ganska bra. Jag försöker förklara mina känslor i alla fall, det viktigaste är att försöka.

Dagens citat: "I’m free, I think. I shut my eyes and think hard and deep about how free I am, but I can’t really understand what it means. All I know is I’m totally alone. All alone in an unfamiliar place, like some solitary explorer who’s lost his compass and his map. Is this what it means to be free?" -
Haruki Murakami

/inkzor

1 kommentar:

  1. Åh, jag vill kolla på när ni uppträder med kören!

    <3 / sonia

    SvaraRadera