2010-02-23

Gud så roligt jag har

Jag skojjade. Det viktiga är att JAG har kul och mår bra, visst? Gud, att lägga på "visst" efter en mening för att göra påståendet till en fråga känns så dagis.

Men faktiskt hände det en grej. Jag stod på en av toaletterna i skolan och MÅLADE läpparna med läppstift. Fumliga jag tappar läppstiftsjäveln (vill bara lägga till att jag nu skrev "läftstift", kul) ner i toaletten och fan vad arg jag blev! Det är en underbar färg som klär mig oerhört bra, vadfan ska man tappa ner den i toaletten för?
Turen var dock på min sida. I toan hade någon lagt papper, rent papper faktiskt, lite hopknölat. Mitt läppstift hade hamnat på den torra delen av pappret som låg ovanför ytan. Det var bara att ta upp det igen. Det kunde lika gärna hamnat på andra halvan av toa-skålen som var öppen till vattnet, och då hade det varit förstört, men nu är det inte det! Ägande. Tack.

Min utropstecken-lista på bra saker:
Jag är ledig imorgon!
Det ska töa på fredag!
Mintchoklad!
Teneriffa på söndag!
Glittriga naglar!
Salem al Fakir spelar på Berns den 8e maj!
Han släpper skiva den 10e mars!
Den här killen och den här låten! (den börjar runt 0:30. Och Anton är bäst på att upplysa mig med bra musik, nu är det två män med grymt gitarrspel och grymma låtar som han fått mig att lyssna på. Kärlek till Anton!)
André Bentzer, som just nu är modell för JCs nya reklam för crocker pep!:


/inkzor

2 kommentarer:

  1. Härligt att ni ska till Teneriffa! Hoppas ni får det jättebra! Jag gillar dina citat från Nalle Puh. Min människorsyn liknar din, tror jag. Jag utgår alltid från att människor är goda innerst inne. Om jag inte gjorde det skulle jag inte ha kunnat jobba med människor i 35 år. Kram på dig och ha en underbar resa! Faster Elisabet

    SvaraRadera
  2. Ja! Bort från snön, hoppas på att det kommer att ha töat en del när vi kommer tillbaka.
    Nalle Puh är underbar.
    Jag tror det hjälper en mycket i livet om man utgår från det. Oj, beundransvärt!
    Tack så mycket. Kram på dig också faster, hoppas vi ses snart!

    SvaraRadera