2010-02-07

Tvivel



Det här är inte bilder på det mordvapen jag använde igår kväll när jag mördade min låtsatskompis Ivan, och sedan platsen där jag styckade hans lårmuskel med en kniv, nej det är bilder på mitt tvivel på om jag faktiskt borde äta kött. Jag blev tvungen att skära en biff själv ur en stor ko-muskel som blodet forsade ur så pass mycket när jag öppnade påsen den låg i, att jag fick hålla den över vasken ett tag för att blodet skulle rinna ner i avloppet och inte över hela vår köksbänk. När jag stod där och betraktade den stadiga forsen av blod som rann så kände jag att för det första så skulle jag nog inte passa som slaktare och för det andra att jag kände mig som en mördare.

Men jag kom fram till att jag tycker om kött för mycket för att ge upp det, plus att jag är en person som inte gillar så många grönsaker så om jag skulle ge upp köttet skulle jag nog mest leva på pasta vilket inte skulle vara så hållbart i längden.

Ivan lever fortfarande.

Nu ska jag in till stan helt själv för att vara effektiv och köpa saker som behövs, såsom underkläder. Innehar ett akut behov av detta. Sedan ska jag förmodligen träffa Martin för första gången på över ett halvår.

"Okej."

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar