2010-02-25

Jag tror jag behöver sova

Jag har spenderat de senaste tio minutrarna med att gråta så mascaran runnit ner i svarta syndafloder på mina kinder och skrika skärande ångestvrål fyllda av förtvivlan.

Min katt har tagit sönder min nya tröja.

Min nya jävla t-shirt som jag inte ens var säker på om jag skulle köpa för vem är dum nog att köpa en t-shirt för fucking fyrahundra förbannade kronor?? Jo, tydligen jag. Men om jag någonsin blivit kär i ett plagg så är det den här t-shirten, så jag köpte den ändå. Skakande gav jag kvinnan i kassan på Twist & Tango fyra hundralappar. Antalet fick mig nästan att storkna och jag var så nära att dra tillbaka dom, men det gjorde jag inte.
Idag hade jag på mig den i skolan och kände mig så fin med min egna himmel på kroppen. Såg ut som ett vandrande konstverk. Jag fick jättemånga komplimanger och jag ångrade ingenting.
Detta var tidigare idag.

20 minuter sedan:
Jag kommer hem. Jag sätter mig för att kolla på TV och få lite jävla lugn och ro för mig själv. Vem kommer och tycker att han har rätt att kräva kel och uppmärksamhet av mig? Han som aldrig ger någonting tillbaka utom klös och nerhårade/nerdreglade plagg? Jo, min jävlajävlajävlajävlajävlajävla katt. Han lyckas kravla sig upp på mitt bröst trots att jag sitter med knäna nästan uppdragna under hakan. Han trycker upp sitt behårade face i min mun och har det så förträffligt så han kurrar och dreglar galet. Som vanligt trycker han ner sina klor genom mina kläder så det gör ont för att han är dum i huvudet och trycker med tassarna när han tycker något är skönt, så som dom gör när dom suger modersmjölk när dom är små. MEN JAG ÄR INTE DIN JÄVLA HOR-MORSA FATTAR DU VÄL!!??? Jag lackar och lyfter upp honom för att sätta honom bredvid mig.

Han_håller_fast_sig_i_min_tröja_med_klorna.

En dag han jag använda den. En dag. Fattar ni, när jag var så nöjd över ett så dyrt impulsköp som jag tvivlade starkt på, så tar min katt sönder det. En lätt, slapp, luftig och vacker t-shirt som jag skulle använda på varma sommardagar. En dag i februari fick den. Med raka maskor genom den blåa skyn och de vita molnen ser himlen avbruten ut. De förolämpar plagget. Alltså. Om det var någon som hade rätt att ta sönder den så var det väl ändå jag?

R.I.P


Och jag som skrev på en namninsamling idag från Djurens rätt som var mot pälsindustrin.
Ta_mig_trippelt. Stryk mig från listan.

/inkzor

2 kommentarer:

  1. ssssssssssssssssoooiiiiiiiiiiffffiiiieiieee26 februari 2010 kl. 18:20

    Använd den ändå, duh?

    SvaraRadera
  2. Men ag får ångest så fort jag ser den och det enda jag kan tänka på är att det är hål och maskor i den nu och på hur fin den var innan.
    Men min mor ska köpa en ny till mig förmodligen så det löser sig nog.

    SvaraRadera